BMW - hangsúly a kiválóságon

Minőség, tökéletesség, hatékonyság, innováció – csak leírt szavak a BMW részéről? A hiba velem lehet, mert minőségi autót, szolgáltatást és Ügyfélszolgálatot szeretnék. http://www.youtube.com/user/Uglytruth83

Friss topikok

Linkblog

Archívum

BMW - Minőség, tökéletesség, hatékonyság?

2010.01.14. 16:10 bmw.650

 

A Totalcaron megjelent cikk, az ügy háttere, és annak folytatása:

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/11/09/akinek_nem_megy_a_bmw_650i-je/

 
BMW 650i – Semmi nincs lezárva!
 
A BMW Magyarország álláspontjából idézek :
„Mindezek alapján kategórikusan el kell utasítanunk, hogy a BMW Magyarország Kft. vagy a BMW AG törekvése az ügy elhárítása lenne. Ezzel teljes mértékben ellenkezőleg, nyitottak vagyunk a probléma vizsgálatára”
 
A BMW AG és a leányvállalata készséges és nyitott? Látszatra igen.
 
Bejáratás után az autó lomha volt, előzés közben, kigyorsításkor négyszer-ötször állt meg a motorja a legkiszámíthatatlanabb helyzetekben. Legalább 8 alkalommal voltam szakszervizben emiatt.
A BMW AG Ügyfélszolgálatának tavaly novemberében elküldött panaszos levelem hatására a magyarokat jelölték ki az autó teljeskörű műszaki vizsgálatára. A gyári metodika szerinti stopperes mérésük nem hozott számottevő különbséget a gyár által szavatolt gyorsulási adattól.
 
Pálfi Balázs (BMW Wallis Duna Szervizvezetője) nyilatkozta a TC fórumán:
„Hasonló ügyfélpanasz elbírálásánál a hibatárolók lekérdezése után, rögzített hibamentesség esetén ún. rugalmassági tesztet, mérést kell elvégezni, ami egy az idő mértékegységeit mérő berendezés segítségével (köznapi nevén stopperórával) történik. Nem értem miért "akad ki" ezen a fórumon, hogy egy telefon egyik segédfunkciójával történik ez. (jómagam is egy ilyen NOKIA6300 típusú készülékkel végzem el a mérést”
 
Dr. Szalay Zsolt, az Inventure Autóelektronikai Kutató és Fejlesztő Kft. fejlesztőmérnök-tulajdonosának nyilatkozatából:
 „A fenti módszer egyszerűen nem méltó a BMW által képviselt magas műszaki színvonalhoz. Az anyósülésről szabad szemmel figyelt fedélzeti sebességmérő és a manuálisan végzett óra-kezelés önmagában annyi hibalehetőséget rejt, hogy érdemben szóba se lenne szabad kerülnie.”
 
2009. január elején jeleztük, hogy egy általunk kezdeményezett, korrektebb mérés is megerősítette a panaszunkat. A mérési eredmények és diagramok eljuttatása után sem fogadtak minket, telefonokra, levelekre nem válaszoltak. További méréseket, ellenőrzéseket ebben az esetben miért nem kérhetünk az autónál?
Négy hónap múltán, májusban a BMW Magyarország részéről ügyvédjük, Dr. D. Béla jogilag és műszakilag is véleményezte az ügyet. Kijelentette, hogy amennyiben az autó műszerfalán levő kijelzők és a komputer sem jelez hibát, nincs ok és jogi kötelezettség újabb műszaki vizsgálatok elvégzésére, javításra. Szakértőjük az autó vezetésekor meggyőződött arról, hogy az autó rendeltetésszerű használatra tökéletesen alkalmas.
„ a Társaság nem kezelheti és nem is kívánja jelen ügyet garanciális ügyként kezelni.”
Nem kérték be az autót, nem szállították ki további vizsgálatokra.
 
A BMW mérésének hiteltelensége kapcsán egy kijelölt igazságügyi szakértő bevonását kértük. A szakértőnek a BMW Magyarország a gyári adatokról, a mérési módszerekről nem adott felvilágosítást, műszaki kollégájuk pedig nem jelent meg a vizsgálaton a megjelölt időpontban. Természetesen a mérés metodikáját, az eredményeket és a diagramokat eljuttattuk a BMW AG, a BMW Magyarország és a németországi márkakereskedésnek.
Az ügyet Németországban a magyarországi BMW-s mérésekre hivatkozva már lezárták, a vizsgálatok eredményét pedig nem fogadták el.
 
Ügyvédünk májusban ismét felvette a kapcsolatot a BMW AG-val.
Leveleinkre 5 hónap után, október 2-án - többszöri egyeztetés és telefonálást követően – válaszoltak először írásban, hogy várják az autót a nürnbergi BMW Niederlassungnál.
Mivel Dr. D. Béla, a BMW jogi képviselője 2009. október 10-én kelt levelében kiemelte, hogy amennyiben a németországi célirányos vizsgálat nem igazolja panaszunkat, a vizsgálat és az összes eddig felmerült költségét RÁNK fogja hárítani a BMW Magyarország és a BMW AG - ezért időpontok megjelölésén kívül jeleztük, hogy feltétlenül jelen kívánunk lenni a vizsgálaton.
 
Ezek után, október 14-én a BMW AG Ügyfélszolgálat a levelében kijelentette, hogy amagyar mérési eredmény alapján (vagy Magyarország védelmében?) részükről nem tesznek további intézkedést - a gépjármű technikai, menetdinamikai szempontból megfelel.
Felvettük a kapcsolatot W. Gaertner úrral, egy müncheni telephely vezetőjével. Kérdésünkre (a hibát ismertetve és műszakilag alátámasztva), hogy részterhelés közben a gázpedál teljes benyomásakor is tudják-e mérni a "késedelmi" reakcióidőt, illetve a nyomaték kialakulását, vannak-e objektív, összehasonlító adataik?
 
2009. november 13-án, 2 hét elteltével a fenn nevezett úr közölte írásban – egy 3 soros levélben – hogy az autó általunk kért menetdinamikai vizsgálatát nem tudják végrehajtani, az általunk felkért független szakértő jelenléte nem megengedett. A részleteket továbbra sem ismertettek. Általában telefonos beszélgetésekre szorítkoztak – gondolom hogy ne legyen nyoma.
1 év után hogy beszélnek így korrekt hozzáállásról, mérésről és javításról?
 
Ügyvédünk eközben a BMW Magyarország ügyvédjével is próbálta (1 hónapig) felvenni a kapcsolatot – nem sikerült, mert nem hívták vissza. Amikor váratlanul, december elején személyesen jelentem meg a vecsési központban, akkor sem jutottam előbbre. Leveleimre is csak egy hónap után kaptam választ, mert az illetékes elvtárshoz nem továbbította a főnöke.  
 
A január eleji egyeztető tárgyaláson kiderült, hogy az általunk is közismert gyorsulási adatokon kívül ők sem rendelkeznek egyéb kontrolálható gyári adatokkal. A BMW gyári metodikája szerint a gázreakcióidőt, a gyorsulás kialakulását a menetdinamikai vizsgálataikon nem veszik figyelembe, összehasonlító mérést nem fogadnak el. Ha pl. 70 km/h-nál, több másodperc elteltével lódul meg csak az autó, de a komputer nem mutat hibát – szerintük az autó minden szempontból megfelel.
 
A BMW ügyvédje március közepén küldött egy megkeresést csatolva egy jogellenes titoktartási nyilatkozattal – 10 millió forintos kötbérrel.
"a lebonyolítandó gyorsulásmérésről és annak eredményéről, valamint a BMW Magyarország Kft. ezzel kapcsolatos véleményéről, álláspontjáról és ügykezeléséről semmilyen információt harmadik személlyel (beleértve az autó tulajdonosát is) a BMW Magyarország Kft. előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem közölhet"
Csak akkor hajlandóak velem egyeztető tárgyaláson részt venni, mérést egyeztetni, az autót megvizsgálni, bármit a panaszom kapcsán az ügyben tenni - ha ezeket aláírom.
 
A független, a BMW-vel közösen felkért szakértő mérési eredményeit a gyárban 1 hónapig felülvizsgálják, hiba esetén el kezdik az autó javítását.
Egyébként pedig kijelentették, hogy a BMW AG és a BMW Magyarország semmilyen felelősséget, kötelezettséget nem vállal.
 
Aláírás után persze ha valamiféle méréssel (amit ők is elfogadnak) bebizonyítom a gyorsulási hibát, nekiállnak az autót megjavítani. De hát van olyan mérés?
 
A Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara írásos nyilatkozata szerint a BMW által elfogadható mérési metodika nem a hiba kimutatására irányul.
 
Egy nagy múltú autógyártól ezt kaphatjuk, mert nem érdekük az igazság.
 
Több alkalommal összegyorsultam egy másik gangos 650-essel, IV. fokozatban 70-ről.
A komputer szerint nincs probléma.
 
HANGSÚLY A KIVÁLÓSÁGON
Minőség, tökéletesség, hatékonyság, innováció – csak leírt szavak a BMW részéről?
 
Többször csalódottan szállok ki az autóból, menet közben megáll vagy mert el sem indul – csak 2 óra múlva. Persze a szakszerviz szerint minden rendben van, mert nincs hibakód.
 
"Tekintve, hogy Ön először szeretne műszaki részleteket és mérési metodikát egyeztetni, és csak annak véglegesítése után titoktartási megállapodást aláírni, a március 23-ára tervezett találkozóra sajnos nem kerülhet sor."

 

"Bár némi ellentmondást érzek a BMW hozzáállásában, de bizonyára erre meg van az okuk.

Amennyiben az autó rossz, ki kellett volna javítani vagy cserélni.
Azonban ha a szakértőjük és jogi képviselőjük is azt állítja, hogy az autó jó, nem értem miért félnek a nyilvánosságtól vagy egy nyilvános vizsgálattól.
 
2008-ban az autóról azt állítani, hogy hibátlan, ellenben nem mellékelik a mérési jegyzőkönyvet, mérési adatokat - egyszerűen szánalmasnak és nevetségesnek tartom ezt a BMW részéről.
 
Továbbá mi értelme van egy "márkaképviseletnek", egy átvállalt vizsgálatnak, ha elejétöl fogva minden felelősséget el akarnak hárítanak magukról? Ha a BMW egy rossz terméket gyártott vagy hibázott az Ügyfélszolgálati munkájában, a felelősséget házon belül kell megoldani, nem nekem!"

 

Egy áprilisi, általunk kért németországi vizsgálaton is csak a „kurztesztet” és egy általános műszerek, mérés nélküli tesztvezetést folytattak le. Külön kértük, hogy a vezérlés ellenőrzését is végezzék el az autón. A Vanos-teszt futtatásakor többször megállt a motor. Erre sem magyarázatot, sem bizonyítékot nem kaptunk, miért tartják ezek után is hibamentesnek az autót. Természetesen a BMW Ügyfélszolgálata is elzárkózott a válaszadástól.
 

A hiba igazán velem lehet, mert minőségi autót, szolgáltatást és Ügyfélszolgálatot szeretnék.

 

4 komment

Címkék: ügyvéd bmw minőség gyorsulás coupe 650i menetdinamika

A bejegyzés trackback címe:

https://bmw650.blog.hu/api/trackback/id/tr851672265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bmw.650 2010.01.14. 18:20:09

A hiba igazán velem lehet, mert minőségi autót, szolgáltatást és Ügyfélszolgálatot szeretnék.

ghenn4 2010.04.08. 21:10:55

Hello.

Olvastam a problémádat egy másik site-on.
Elég biztos hogy tudjátok,de leírom...baj nem lehet.

Ha jól emlékszem akkor 2007 vége fele a BMW visszahívott majdnem 30.000 autót...köztük 6ost is... mind N62B48 motorral. A 2006 és 2007 köztiek érintettek. A probléma : megtorpanás. Pont azt csinálták mind amit a tied.

Azt mondad hogz 2008-ba vetted át az autót...nem lehet hogy a tied is visszahívott példány?

Sok sikert!

bmw.650 2010.04.08. 23:15:09

Hello ghenn4!

Nem hívott a vissza a BMW az autóval.

Állítólag ennek is utánanéztek a BMW képviseleten a decemberi vizsgálat alatt - valószínű ők nem találták.
Egyébként pedig mindent elkövettek.

"Eddigi vizsgálataink alapján az autó tökéletes műszaki állapotban van, javítani nem szükséges."

"A vizsgálat összes eredményéről az ügyfelet írásban tájékoztattuk."

bmw.650 2010.04.08. 23:47:55

"Kérésének megfeleően tájékoztatjuk, hogy a ... alvázszámú BMW 650Ci típusú jármű menetdinaikai tulajdonságai a 2008.12.15-én végzett próbautak és mérési eredmények, valamint a rendelkezésre álló diagnosztikai eredmények alapján a gyári előírásoknak megfelelnek."

Nem ragozták túl a dolgot...
süti beállítások módosítása